kennelaglaias

Alla inlägg under april 2011

Av Aglaia´s - 6 april 2011 22:42

.. har det blivit för gänget idag!  

Har så himla bra dalgångar uppe hos min bror och det blir många varv upp & ner innan hundarna blir trötta... Isen har släppt så de passade även på att lera ner sig ordentligt mellan varven, men det är så skönt att se glädjen hos dom! Inte bara jag som har vårkänslor!


Först fick dom nästan en timme mitt på dagen, vilket resulterade i att dom sov gott i solen när jag gjorde andra jobbpasset  


Tog även en sväng upp efter jobbet, fick våfflor till middag av svägerskan & sen en tur till med pälsarna. Inte lika roligt att ta in dem i lägenheten sen, men det är smällar man får ta. Dom har sovit (och sover i skrivande stund) som stockar minst sagt. Älskar verkligen att se hur dom njuter av att vara fysiskt eller psykiskt tillfredsställda!


Imorn jobbar jag empasset, så då blir det spår! Underbart att ha kommit igång med även den biten!

Pratade med Martin igår om mina vinkelproblem med Hanto och gjorde även ett träningsupplägg som kommer innebära träning med hårda spår ett tag med honom, för att han ska lära sig vittringsskilja. Mkt intressant teori som jag absolut kommer testa!

Colt kommer jag att jobba vidare med som vanligt, bara befästa spårarbetet. Elva kommer få rutor några gånger innan det blir spår, då man såg stor skillnad i hennes arbete gällande de två.

Tror även att Bonna ska få ett spår imorgon så även hon sover gott  


Hon har varit lite stel & vinglig i bakpartiet sista tiden, kan vara ålder i kombination med kyla så hon har fått ta det lugnt en tid nu. Hon är visserligen pigg, men jag vill ju inte att hon ska ha ont... så vi får se hur hon är imorn.


Något annat roligt är att Lena Cederblom på Kennel PaintBrush ska ha kennelläger i maj & jag & Johanna är inbjudna som instruktörer! Hur kul som helst!

Lena deltog på förra träningslägret med en av sina rottistikar och det är en underbar människa som jag är så himla glad att jag fått kontakt med!


Går nu & väntar på att Bubi ska börja löpa oxå. Då blir det parning med Robbie och vi hoppas verkligen att det tar sig, att gamle mannen fixar detta. Har en ny valpspekulant som jag tror enormt mycket på och jag hoppas VERKLIGEN att det blir bebisar i sommar  

Meningen är att Robbie ska ut & meriteras i både IPO & bruksspåret, men vi får se hur snabbt han kan komma i form... Ev att han får ta lite tävlingar i sommar & höst..


Lite andra roliga planer på G, men det tar vi en annan gång, för nu är det dags för att krypa ner i sängen till min underbara familj   


.......

Mari

Av Aglaia´s - 5 april 2011 14:58

Nu så är hemsidan uppe & jag ska försöka att återuppta bloggandet igen...


Vad har då hänt sedan sist?


Colt har varit på utställning, inoff valp och resultatet blev HP BIR och jättefin kritik. Elva debuterade även hon i vänstervarvet och hon var mer i luften än på marken, men fick jättefin kritik och HP.


Träningen går framåt med de tre och jag hoppas på att kunna starta Hanto i IPO1 inom en snar framtid. Colt har avancerat fantastiskt bra och jag är så himla nöjd med honom nu!


I mars hade vi träningsläger med Martin igen och JISSES vilken fantastisk helg! Vi var tretton ekipage som höll igång Martin från fredag till söndag och alla verkade härligt nöjda med både figge, arrangemang och sina hundar!


2-5 juni kör vi nu ett storläger tillsammans med Martin, all info finns på hemsidan samt i facebook-gruppen, som f.ö bytt namn till Aglaia´s och Rottkaisers läger, då ett samarbete mellan oss nu har påbörjats!


Idag har jag även varit ute och SPÅRAT äntligen! Ingen snö och nu kan man få ta tag i det som man ligger mest efter med efter 6 månaders vinter. Jag hade sällskap av Ray och hans Briard Fozzie och det var en trevlig dag med spår & lydnad!


Det var en liten kort uppdatering, men jag hoppas att skrivandet kommer att öka under våren!

Håll utkik efter spännande träningsträffar och läger framigenom!


Väl mött!

//Mari


Ovido - Quiz & Flashcards