kennelaglaias

Alla inlägg under augusti 2010

Av Aglaia´s - 15 augusti 2010 22:41

  HANTO BSL1, klassvinnare samt SM-GULD!!!

Kan debuten börja bättre!?!?!


 


Är helt fantastiskt nöjd med honom denna tävling! Genrepet var USELT & jag hade inte alls mina nerver på plats när det väl var dags...

Började med platsen, där kände jag mig relativt trygg & han låg helt perfekt.. Sen var det dags... ANDAS!!!


Han genomförde ff på ett helt ok sätt, lite missar, men det var en stor plan & mkt publik & en fruktansvärt nervös matte..... Sättandet gjorde han till ett ställande (som iofs va snyggt) så tyvärr...

Läggande med inkallning, relativt snabbt läggande trots han kan bättre, en bra inkallning & ett snett avslut.

Apporteringen är jag JÄTTENÖJD med!!

Han gjorde samtliga 3 apporteringsmoment, lite slarviga ingångar, lite dålig fart, men han GENOMFÖRDE ALLA!!!!

Framåtsändadet är ju inte helt klart, men jag valde att arbeta mig igenom det... 3 kommandon sen hade jag ett jättefint framåtsändande & relativt snabbt läggande, så jag var SÅÅÅÅÅ glad efteråt!

Summa: 77


Spåret sen... han har ju strulat för mig i vinklarna, så jag hade lagom nervositet även där... men men.. bara köra på...

Anmäler mig till spåret & han är SUPERTÄND!

Jag har ju typ ALDRIG spårat i full längd på linan då jag velat haft kontrollen på honom i träningen & totalt glömt av det... Nåja, släppte ut honom & döm om min förvåning när jag får en hund som bara sjunker ner i spåret, nosen låg, MITT i kärnan & SLAK lina!!!    Min älskade hund!!

Som jag misstänkte dock blev det strul i vinkel, men han tog upp spåret & påvisade första föremålet!

Nytt påsläpp & samma snygga arbete... & samma strul i vinkeln.. & lika fint tog han upp spåret igen... 3:e sträckan blev han dock biten/stucken av ngt & hoppade till & kom till mig, men tog upp spåret direkt & arbetade snyggt fram till sista föremålet som han påvisade!

YES vi tog oss igenom!

Summa: 76


 


Så ja, poängen är ju inte höga, men jag är MKT nöjd ändå! Han är drygt 17 mån, detta var vår debut & det var varmt & jag var nervös, men han visade att han verkligen ÄLSKAR att jobba!


Marie & Ayla tävlade Lydnadsklass 3 på fredagen med snygga poäng, de poäng Ayla tog, dock räckte de inte hela vägen...

På lördagen tävlade dom högre spår & trots 3st bärplockare som skulle gulla me Ayla efter nästan 1200m spår, 6 pinnar & varmt väder, kom dom i mål! Dock precis utanför tidsramen innan sista föremålet, men MKT snyggt jobbat!!

Jättestolt över detta ekipage!!!


Så summan av helgen:

HELT SUPER! UNDERBARA VÄNNER! UNDERBAR SUPPORT!!!

Av Aglaia´s - 12 augusti 2010 18:07

Kära vänner, det har varit lite torka på Kennelns Bloggsida ett tag, då det varit en hektisk sommar, med träningar & läger som tagit massa tid.


Träningen går framåt med både Hanto & Colt och imorgon åker vi till Vårgårda/Tånga Hed till årets Boxer-SM!!

Hanto & jag kommer att delta i BSL1 och vi får se hur långt vi kommer. Det märks att han är ung & oerfaren, men detta ger oss en bra möjlighet till att träna för framtida tävlingar!


Marie & Aglaia´s Ayla kommer att delta i lydnadsklass 3 samt Högrespår under helgen och detta är ett ekipage som verkligen har varit framme iKennelns rampljus detta året på tävlingsbanan! En fröjd att se dom tillsammans!


Naturligtvis firas helgen tillsammans med massa goda vänner & boxerälskare från hela landet!



Lite nya planer ligger i startgroparna och mera info om det kommer snart att finnas tillgängligt på hemsidan!


Ha en trevlig helg Alla där ute!

Ovido - Quiz & Flashcards