kennelaglaias

Alla inlägg under juli 2011

Av Aglaia´s - 26 juli 2011 16:44

Helgen tillbringades på Trösta Gästgiveri och det efterlängtade lägret! Vädret var väl inte riktigt med oss, men helgen vart rätt så bra ändå  

Lördag fm delades vi in i två grupper, ett lydnadsgäng och ett spårgäng och efter lunchen körde vi skydd och lydnad.

Jag är supernöjd med Hantos träning i helgen och de tips vi fick med oss i träningen, känns som att de kommer bli mer än bra när det väl är klart!

På söndagen sed körde vi på trots regnet och framåt tretiden kände vi oss nöjda & hundarna var trötta efter ett par pass.


Kristoffer var en otroligt bra figurant som gav mycket av sig själv under helgen! Vi var alla nöjda och givet var att boka honom igen innan han blir upptagen   Så helgen 30 sept - 2 okt kommer han & Marianne åter igen till oss i Värmland för ytterligare ett läger!

Marianne hade hand om spårgruppen och var engagerad i alla ekipage på lydnadsplanen och hennes kunskap var väldigt välkommen för oss flesta!

Kort och gott ett mycket givande läger!


C-kullen då.. ja dom växer och blir bara finar & vildare för varje dag som går. Just nu ligger vikten på ca 1200-1300g så det är inga småttingar vi väntar oss i lådan.. De kravlar omkring, skäller lite smått & testar sina röstresurser på olika sätt och olika tider på dygnet. Dom är helt enkelt bara bedårande!


Nedan följer de utlovade veckorbilderna! Se... och njut...   


                 


Ha en god fortsättning på sommaren & glöm inte anmäla till nästa läger!

//Mari

Av Aglaia´s - 18 juli 2011 18:18

Ja, tiden går så himla fort! C-barnen är redan 1 vecka gamla och det är skrämmande att tänka att om 7 veckor är dom illbattingar som är redo att flytta hemifrån  

Idag har jag gjort klart alla deras namn & om ca 2-3 veckor kommer dom troligen att vara registrerade och klara hos SKK .


Namnen som jag kommer skicka in är:

Tikar

Aglaia´s Carpe Diem

Aglaia´s Ceveral Attempts

Aglaia´s Caprisin Dust of Pain


Hanar

Aglaia´s Cold Case

Aglaia´s Criminal Mind

Aglaia´s Cztorm Engine

Aglaia´s  Collateral Damage

Aglaia´s Cool Power

Aglaia´s Crazy Confusion


Nedan följer lite bilder på C´arna, idag 1 vecka  


                                     


Av Aglaia´s - 16 juli 2011 16:27

Barnen växer & frodas och här kommer lite bilder för Er som inte sett underverken!!!

Väntar på att Johanna ska komma med kameran så vi får ta ordentliga bilder på varje valp & publicera och det kommer förhoppningsvis upp nästa vecka.

Till dess får Ni hålla till godo med lite smakprov på raringarna 


       

Av Aglaia´s - 12 juli 2011 04:03

Igår måndags, föddes Aglaia´s C-kull!

Det blev 10 friska valpar, 3 flickor och 7 pojkar.

I helgen fick Bubi grönaktiga flytningar och det är ett tecken på att en eller flera moderkakor har lossnat så idag åkte jag in för att ultraljuda henne och kontrollera hur valparna mådde i magen.

Det kunde konstateras att minst en saknade hjärtljud och vi valde att göra ett kejsarsnitt för att inte riskera Bubis heller kullens hälsa.


Så sagt och gjort, några timmar senare satt jag & Johanna på golvet med 10 galna små underverk och en mkt trött mamma  

Det var rätt val med facit i hand då två valpar inte levde när dom snittade henne och därav orsakat de gröna flytningarna.


Nu är vi hemma, mamma är medtagen men mår bra och de små äter som de ska. De var väldigt jämna och fina i storleken, väger mellan 300-390gram och alla är pigga och matfriska!


Nu följer en spännande tid här på kenneln och det känns otroligt skönt att allt gick bra!


Så en tråkig händelse... förra söndagen rymde Beam ur ena rastgården och bestämde sig för att upptäcka världen utanför gården...

Detta ledde tragiskt nog till att hon blev påkörd av en bil och dog omgående..

Det är oerhört ledsamt och tragiskt och jag har varit HELT förstörd efter händelsen och verkligen försökt hitta meningen med olyckan..

Beam var en FANTASTISK hund och vi hade kunnat gå långt tillsammans utan tvekan... Detta har gjort att jag nu valt att inte ge rasen någon mer chans, det känns bara helt meningslöst... Colt kommer som det ser ut, inte att bli någon skuddshund och vi får se hur han utvecklas mentalt och på nervsidan. Jag kommer nu därför att satsa hundra på boxer och rottweilern.

Planer finns om att köpa in nytt blod till kenneln och vi får se om och när jag hittar det jag söker...


Elva har lyckats härja sig halt i rastgården också så nu har hon koppeltvång. Denna vilda lilla darling som bara är helt fantastisk att träna med.. inte alls förvånad om jag ska vara ärlig  

Man får väl se det som tur i oturen nu med alla valparna att jag då inte har så många hundar att träna under första tiden...


Så gott folk, det var det som hänt här!
Mer uppdateringar kommer givetvis och har Du inte lagt till mig på facebook rekommenderar jag Dig att göra de, då jag ALLTID uppdaterar massor där!


Må gott!

/Mar

Ovido - Quiz & Flashcards