kennelaglaias

Alla inlägg under september 2010

Av Aglaia´s - 28 september 2010 09:24

Ja, pga kennelhostan som cirkulerar har vi ställt in lägret 1-3 oktober med Martin Sjölin. Det är jättetråkigt, men så är det med denna sjukdomen.


Jag har pratat med Martin och vi kommer givetvis att hitta ett nytt datum och köra så snart mina hundar frisknat till & vi ser att sjukdomen försvunnit från våra omgivningar!


Nu finns det KENNELVÄST att beställa för den som är intresserad!!

Den är svart/blå med namn borderat fram på bröstet samt en snyggt broderad logga på ryggen!

Bild kommer att läggas upp inom kort!


//Mari

Av Aglaia´s - 17 september 2010 12:53

  I onsdags fick min älskade ängel somna in. Iza har varit min stöttepelare i nästan 12 år och det var ett jättetufft beslut!


Jag har alltid lovat mig själv & Iza att hon inte ska behöva lida när det väl närmar sig, utan att hon skulle få somna in när hon mådde som bäst!


Onsdagen tillbringades i solen med massa mys & gott att äta och senare på em åkte jag, Hannes, min bror & hans fru ut i skogen med alla hundarna för att bara njuta tillsammans.

Vi avslutade promenaden vid en strand där vi hade med oss fikakorgen och köttbullar flitigt delades ut till alla våra 4-benta som var med.


Väl hemma dukades det upp med kvällsfika, hundarna fick en god middag & vi tände en massa levande ljus och satte oss tillrätta i sofforna för att invänta min veterinär.

När hon väl kom efter några timmar, hälsades hon trött men glatt välkommen av Iza och det kändes nästan som att hon tacksamt tog emot henne och förstod vad som skull ske härnäst...


Iza somnade in med huvudet i mina händer & mina tårar som trillade ner i hennes ansikte. Jag viskade till henne att jag älskar henne och att hon nu är fri från ålderdomens alla krämpor & nu skulle få tillbringa resten av evigheten på andra sidan regnbågsbron tillsammans med sin stora kärlek i livet, Hampus   


Det var en jättejobbig dag för alla inblandade, men idag är jag stolt över mitt beslut, stolt över att låta henne somna in på en av hennes BRA dagar. Inga krämpor, ingen smärta, bara glädje & bus i hennes kropp!


Med Iza har jag delat några av livets svåraste stunder. Hon har varit min bästa vän och alltid funnits vid min sida. Hon har varit tryggheten själv, hjälpt många på vägen & berört många hjärtan!

Hon gav mig mina valpar & hon gav mig min kunskap. Hon är den jag alltid kommer tacka för att jag är den jag är och har den kunskapen jag har idag. Tillsammans har vi ridit ut stormer, smärta & sorg, men även delat glädje & upplevelser!


Iza var Sveriges första och enda (hittills) tjänstehund/väktarhund & vi visade MÅNGA på vår väg att VI KAN! En underbar hund som INGEN någonsin kommer att glömma!


TACK INGER på Innovation´s Kennel för att jag fick äran att äga & dela mitt liv med denna vackra hund!


  Ginzo & Iza - sommaren 2009


       


VILA I FRID MIN ÄLSKADE ÄNGEL
DU KOMMER ALLTID FINNAS I VÅRA HJÄRTAN!
ÄLSKAR DIG FÖR ALLTID!
PUSS Matte

Ovido - Quiz & Flashcards