kennelaglaias

Direktlänk till inlägg 12 juli 2011

C-kullen har anlänt!

Av Aglaia´s - 12 juli 2011 04:03

Igår måndags, föddes Aglaia´s C-kull!

Det blev 10 friska valpar, 3 flickor och 7 pojkar.

I helgen fick Bubi grönaktiga flytningar och det är ett tecken på att en eller flera moderkakor har lossnat så idag åkte jag in för att ultraljuda henne och kontrollera hur valparna mådde i magen.

Det kunde konstateras att minst en saknade hjärtljud och vi valde att göra ett kejsarsnitt för att inte riskera Bubis heller kullens hälsa.


Så sagt och gjort, några timmar senare satt jag & Johanna på golvet med 10 galna små underverk och en mkt trött mamma  

Det var rätt val med facit i hand då två valpar inte levde när dom snittade henne och därav orsakat de gröna flytningarna.


Nu är vi hemma, mamma är medtagen men mår bra och de små äter som de ska. De var väldigt jämna och fina i storleken, väger mellan 300-390gram och alla är pigga och matfriska!


Nu följer en spännande tid här på kenneln och det känns otroligt skönt att allt gick bra!


Så en tråkig händelse... förra söndagen rymde Beam ur ena rastgården och bestämde sig för att upptäcka världen utanför gården...

Detta ledde tragiskt nog till att hon blev påkörd av en bil och dog omgående..

Det är oerhört ledsamt och tragiskt och jag har varit HELT förstörd efter händelsen och verkligen försökt hitta meningen med olyckan..

Beam var en FANTASTISK hund och vi hade kunnat gå långt tillsammans utan tvekan... Detta har gjort att jag nu valt att inte ge rasen någon mer chans, det känns bara helt meningslöst... Colt kommer som det ser ut, inte att bli någon skuddshund och vi får se hur han utvecklas mentalt och på nervsidan. Jag kommer nu därför att satsa hundra på boxer och rottweilern.

Planer finns om att köpa in nytt blod till kenneln och vi får se om och när jag hittar det jag söker...


Elva har lyckats härja sig halt i rastgården också så nu har hon koppeltvång. Denna vilda lilla darling som bara är helt fantastisk att träna med.. inte alls förvånad om jag ska vara ärlig  

Man får väl se det som tur i oturen nu med alla valparna att jag då inte har så många hundar att träna under första tiden...


Så gott folk, det var det som hänt här!
Mer uppdateringar kommer givetvis och har Du inte lagt till mig på facebook rekommenderar jag Dig att göra de, då jag ALLTID uppdaterar massor där!


Må gott!

/Mar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aglaia´s - 8 oktober 2011 17:33

Ja, Trissan & Jan i Göteborg är numera officiella kändisar hos Svenska Spel! Ett Stort Grattis till Jan & Trissan för att Ni ger rasen sådan fin reklam i media!   video platformvideo managementvideo solutionsvideo player   ...

Av Aglaia´s - 14 september 2011 20:08

Rapporterna strömmar in från C-kullens nya hem och det är så himla skoj att läsa om deras upptåg, bravader & framfart i livet! Träningen har påbörjats av en del, lydnad, spår & sök och det ska bli så fantastiskt skoj att följa dem vidare!   Ida...

Av Aglaia´s - 5 september 2011 20:57

Idag var det dags att flytta hemifrån... Kl 19 var det dags för veterinärbesöket vilket alla barnen skötte alldeles galant! Så sociala & duktiga hela högen   Väl hemma igen var det dags att börja ta emot folket. Hela dagen har det gått i ett och ...

Av Aglaia´s - 29 augusti 2011 19:31

Nu är det snart dags för de små underbara att flytta hem till sina nya familjer! Tiden har gått enormt snabbt och idag är dom 7 veckor! Om en vecka är det dags för veterinärbesök & samma dag börjar några att flytta!   Här kommer veckans bilder på...

Av Aglaia´s - 23 augusti 2011 19:48

ÄNTLIGEN KOMMER DET UPP LITE NYA BILDER!!! Presenterar STOLT de 9 små underverken..                                                     ...

Ovido - Quiz & Flashcards