kennelaglaias

Direktlänk till inlägg 19 juni 2011

Boxer = DAMP

Av Aglaia´s - 19 juni 2011 19:10

I torsdags styrde jag kosan ner till Enköping för att inkvartera mig en natt hos Kristoffer & Marianne inför fredagkvällens IPO1 tävling...

Vi åkte & tränade lite på kvällen & Hanto kändes gott i formen!


Körde även Colt lite i lydnad & skydd och det skapade MASSOR av tankar, positiva sådana! Tack Kristoffer för dina "fingervisningar".. Häftigt! Kan säga att lägret med Kristoffer är MER än efterlängtat nu!


Kvällen tillbringades senare i soffan med ett glas rosé & hundfilosoferande innan sängen intogs på nattakvisten..


Fredagens tävling.. ja vad säger man.. Hanto är BOXER och denna dag var han verkligen det.. Boxer... eller som Kristoffer sa: ADHD med humor   
Jag var så nervös så jag trodde jag skulle kräkas och jag hade det riktigt jobbigt ett tag, innan tävlingen väl startade!


Spåret: gick på ett hed-liknande underlag, blött & vindstilla.. Kändes som att det skulle fungera bra, med tanke på förra spåret i torka & vind... Men icke.. Hanto började spåret superfint, sen lallade han mest omkring och slarvade som sjutton! Markerade första föremålet och slarvade sedan iväg igen... Andra o sista föremålet, markerade han visserligen, men inte tillräckligt för att JAG skulle uppfatta det och därmed var poängen för låga med den apporten borta.. Totalt 65p.


Lydnaden: Här var Hanto verkligen inte i rätt fack. Han hade minnesbild SKYDD från planen och var totalt ofokuserad.. Men han var rolig ändå! Började med att nosa på pulvret vid startpunkten och uppvisar sedan ett knallblått nylle  

Vi flamsar runt oss i lydnaden och avslutar med ett framåtsändande som blev en form av rondering istället haha! Ja vad säger man..

Platsliggningen vid spetsen av skulet var som gjord för att han inte skulle ligga, inte med den inställningen han hade.. o mkt riktigt, smög han runt för att kolla in i skulet OM det kanske eventuellt kunde vara en figge där haha, sen låg han...

Totalt: 57p.


Skyddet: Hade ju ställt in mig på att genomföra dagens tävling trots bommen i spåret, bara för min egna skull, men även för Hantos för att vi ska få TRÄNA på just tävlingssituationen.. Supernöjd att jag valde att göra det...

Ronderingen startar han bra och sedan in i anskällning.. lite belastning av fig, men dock en bra bevakning.

Utkallningen var långsam, men sedan en fin transport till läggande för flykt. Flykten gör han toppen, fullt och fast bett, ett fint snabbt släppande och fin efterbevakning. Reattacken blir inte riktigt fullt bett, men han håller kvar bra och gör sen ett fint släppande och en efterbevakning med lite belastning av fig. En fin lydnad bort sedan, litet avbrott för att kolla fig, men sluter sedan upp fint vid sidan igen.

Modprovets avstånd var relativt långt, men Hanto laddade FULLT mot figuranten och går i bett, som han tyvärr inte orkar hålla i, men går i direkt igen och sitter bra, en fint släppande, bra efterbevakning dock även här lite belastning av fig men avslutar sedan med en mkt fin transport av figuranten till domaren!

Totalt: 86p.


Så JA jag är nöjd med Hanto trots missarna!! Mina nerver, Hantos slapphet och bekvämhet i spåret gjorde att vi missade... men jag är faktiskt GLAD att vi missade, för hade vi haft spåret med oss och sen kommit in på planen o bommat LYDNADEN pga att han låg i fel fack, då hade jag nog blivit mkt mera besviken..

Nu hade vi ROLIGT och vi GENOMFÖRDE faktiskt tävlingen med HUMOR och humöret på topp, både jag & lilleman!


TACK Kristoffer & Marianne för träning & inkvartering o stugan och TACK till Tommy för hjälpen & pepp vid uppvärmningen på tävlingen!


Nu smider vi nya träningsupplägg och tävlingsplaner och jag är SÅ glad över våra missar! Det är ju faktiskt DOM, våra misslyckande som vi lär oss av!!


//Mari


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aglaia´s - 8 oktober 2011 17:33

Ja, Trissan & Jan i Göteborg är numera officiella kändisar hos Svenska Spel! Ett Stort Grattis till Jan & Trissan för att Ni ger rasen sådan fin reklam i media!   video platformvideo managementvideo solutionsvideo player   ...

Av Aglaia´s - 14 september 2011 20:08

Rapporterna strömmar in från C-kullens nya hem och det är så himla skoj att läsa om deras upptåg, bravader & framfart i livet! Träningen har påbörjats av en del, lydnad, spår & sök och det ska bli så fantastiskt skoj att följa dem vidare!   Ida...

Av Aglaia´s - 5 september 2011 20:57

Idag var det dags att flytta hemifrån... Kl 19 var det dags för veterinärbesöket vilket alla barnen skötte alldeles galant! Så sociala & duktiga hela högen   Väl hemma igen var det dags att börja ta emot folket. Hela dagen har det gått i ett och ...

Av Aglaia´s - 29 augusti 2011 19:31

Nu är det snart dags för de små underbara att flytta hem till sina nya familjer! Tiden har gått enormt snabbt och idag är dom 7 veckor! Om en vecka är det dags för veterinärbesök & samma dag börjar några att flytta!   Här kommer veckans bilder på...

Av Aglaia´s - 23 augusti 2011 19:48

ÄNTLIGEN KOMMER DET UPP LITE NYA BILDER!!! Presenterar STOLT de 9 små underverken..                                                     ...

Ovido - Quiz & Flashcards