kennelaglaias

Direktlänk till inlägg 29 juni 2011

Ivan Balabanov-seminariet

Av Aglaia´s - 29 juni 2011 11:18

Helgens tripp till Stockholm, var nog en av de trevligaste tripperna på länge!

I fredags inkvarterade jag mig & Hannes & alla hundar i Mariefred hos Lena med familj (Kennel Paintbrush) och hade en supertrevlig midsommarafton med kunglig behandling och supergod mat!


Lördag morgon bar det av till Norsborgs Lokala Kennelklubb för dag 1 med Ivan Balabanov. Ett seminarie som jag verkligen har sett fram emot!

Det var tio deltagare med hund och en hel hög med åskådare. Kristoffer deltog med Loppan och det var himla skoj att se dom arbeta tillsammans!

Både lördagen och söndagen bjöd på härligt väder och många bra tankar & ideér som jag tog med mig hem igen!

Ser redan fram emot nästa Sverigebesök av Ivan!

Han berättade även att han håller på att göra en ny DVD som handlar om korrigeringar och han pratade även lite avslutande på söndagen om just detta, hur och varför samt en hel del ur hundens perspektiv och vikten av en korrekt korrigering! Mkt intressant!!!


Supernöjd med helgen, blev lite långdraget att bara sitta visserligen, men det var ändå helt klart värt pengarna!

På lördagen hade jag Beam med mig så hon fick lite lunchträning/lek och hon skötte sig så fint hela dagen.


På söndagen tog jag med mig pojkarna och tränade ett lydnadspass på morgonen samt ett på lunchen. Gäller att passa på när man e på nya okända platser.. Fick även med mig lite tips i min egna träning   

Träffade även en bekant från "förr", helt fantastiskt att hon kom ihåg mig!!! Inte varje dag man får återknyta med vänner från ca 11 år tillbaka!


STORT TACK till Lena & Tessan som under helgen hjälpt mig med Hannes & hundpassning! Utan Er hade inte denna helgen varit genomförbar!!!   


Måndagen åkte jag sedan hemöver igen, med ett kort stopp hos Beam´s uppfödare Christian. Kul att få visa upp lill-tjejen..

Fick även träffa Asta igen och hennes två puppisar, JISSES vilka underbara små varelser!!! (11-12v gamla) Även Gero och Eefje var med ute & visade upp sig, SUPERTREVLIGA hundar!!!


Nu är jag åter hemma i vardagen igen, planerar för C-kullens ankomst & juli lägret som närmar sig med stormsteg!


Finns 2 platser kvar till lägret 23-25 juli för Kristoffer Ullerud,
om någon är intresserad...


Bubi växer så det knakar och det ska bli OTROLIGT spännande att se vad som kommer ut! Har redan fått jättetrevliga samtal från valpintressenter och det känns riktigt bra!


Nedan bild är tagen igår på Bubi, nästan 6 veckors dräktighet  


   Är det inte bebisar i DEN magen så säg   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aglaia´s - 8 oktober 2011 17:33

Ja, Trissan & Jan i Göteborg är numera officiella kändisar hos Svenska Spel! Ett Stort Grattis till Jan & Trissan för att Ni ger rasen sådan fin reklam i media!   video platformvideo managementvideo solutionsvideo player   ...

Av Aglaia´s - 14 september 2011 20:08

Rapporterna strömmar in från C-kullens nya hem och det är så himla skoj att läsa om deras upptåg, bravader & framfart i livet! Träningen har påbörjats av en del, lydnad, spår & sök och det ska bli så fantastiskt skoj att följa dem vidare!   Ida...

Av Aglaia´s - 5 september 2011 20:57

Idag var det dags att flytta hemifrån... Kl 19 var det dags för veterinärbesöket vilket alla barnen skötte alldeles galant! Så sociala & duktiga hela högen   Väl hemma igen var det dags att börja ta emot folket. Hela dagen har det gått i ett och ...

Av Aglaia´s - 29 augusti 2011 19:31

Nu är det snart dags för de små underbara att flytta hem till sina nya familjer! Tiden har gått enormt snabbt och idag är dom 7 veckor! Om en vecka är det dags för veterinärbesök & samma dag börjar några att flytta!   Här kommer veckans bilder på...

Av Aglaia´s - 23 augusti 2011 19:48

ÄNTLIGEN KOMMER DET UPP LITE NYA BILDER!!! Presenterar STOLT de 9 små underverken..                                                     ...

Ovido - Quiz & Flashcards