kennelaglaias

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2010

BOXER-SM

Av Aglaia´s - 15 augusti 2010 22:41

  HANTO BSL1, klassvinnare samt SM-GULD!!!

Kan debuten börja bättre!?!?!


 


Är helt fantastiskt nöjd med honom denna tävling! Genrepet var USELT & jag hade inte alls mina nerver på plats när det väl var dags...

Började med platsen, där kände jag mig relativt trygg & han låg helt perfekt.. Sen var det dags... ANDAS!!!


Han genomförde ff på ett helt ok sätt, lite missar, men det var en stor plan & mkt publik & en fruktansvärt nervös matte..... Sättandet gjorde han till ett ställande (som iofs va snyggt) så tyvärr...

Läggande med inkallning, relativt snabbt läggande trots han kan bättre, en bra inkallning & ett snett avslut.

Apporteringen är jag JÄTTENÖJD med!!

Han gjorde samtliga 3 apporteringsmoment, lite slarviga ingångar, lite dålig fart, men han GENOMFÖRDE ALLA!!!!

Framåtsändadet är ju inte helt klart, men jag valde att arbeta mig igenom det... 3 kommandon sen hade jag ett jättefint framåtsändande & relativt snabbt läggande, så jag var SÅÅÅÅÅ glad efteråt!

Summa: 77


Spåret sen... han har ju strulat för mig i vinklarna, så jag hade lagom nervositet även där... men men.. bara köra på...

Anmäler mig till spåret & han är SUPERTÄND!

Jag har ju typ ALDRIG spårat i full längd på linan då jag velat haft kontrollen på honom i träningen & totalt glömt av det... Nåja, släppte ut honom & döm om min förvåning när jag får en hund som bara sjunker ner i spåret, nosen låg, MITT i kärnan & SLAK lina!!!    Min älskade hund!!

Som jag misstänkte dock blev det strul i vinkel, men han tog upp spåret & påvisade första föremålet!

Nytt påsläpp & samma snygga arbete... & samma strul i vinkeln.. & lika fint tog han upp spåret igen... 3:e sträckan blev han dock biten/stucken av ngt & hoppade till & kom till mig, men tog upp spåret direkt & arbetade snyggt fram till sista föremålet som han påvisade!

YES vi tog oss igenom!

Summa: 76


 


Så ja, poängen är ju inte höga, men jag är MKT nöjd ändå! Han är drygt 17 mån, detta var vår debut & det var varmt & jag var nervös, men han visade att han verkligen ÄLSKAR att jobba!


Marie & Ayla tävlade Lydnadsklass 3 på fredagen med snygga poäng, de poäng Ayla tog, dock räckte de inte hela vägen...

På lördagen tävlade dom högre spår & trots 3st bärplockare som skulle gulla me Ayla efter nästan 1200m spår, 6 pinnar & varmt väder, kom dom i mål! Dock precis utanför tidsramen innan sista föremålet, men MKT snyggt jobbat!!

Jättestolt över detta ekipage!!!


Så summan av helgen:

HELT SUPER! UNDERBARA VÄNNER! UNDERBAR SUPPORT!!!

 
 
Ingen bild

marie å ayla

15 augusti 2010 23:38

WOW va ni är DUKTIGA!!! Stort Grattis!! Fortsatt lycka till i framtiden.
Kramar Marie å Ayla

 
Bente Borsheim

Bente Borsheim

20 augusti 2010 21:22

Så fantastisk moro da :) Dere er kjempeflinke både du og Hanto.. Veldig stolt på dine vegne :D

http://www.bebeboxer.no

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aglaia´s - 8 oktober 2011 17:33

Ja, Trissan & Jan i Göteborg är numera officiella kändisar hos Svenska Spel! Ett Stort Grattis till Jan & Trissan för att Ni ger rasen sådan fin reklam i media!   video platformvideo managementvideo solutionsvideo player   ...

Av Aglaia´s - 14 september 2011 20:08

Rapporterna strömmar in från C-kullens nya hem och det är så himla skoj att läsa om deras upptåg, bravader & framfart i livet! Träningen har påbörjats av en del, lydnad, spår & sök och det ska bli så fantastiskt skoj att följa dem vidare!   Ida...

Av Aglaia´s - 5 september 2011 20:57

Idag var det dags att flytta hemifrån... Kl 19 var det dags för veterinärbesöket vilket alla barnen skötte alldeles galant! Så sociala & duktiga hela högen   Väl hemma igen var det dags att börja ta emot folket. Hela dagen har det gått i ett och ...

Av Aglaia´s - 29 augusti 2011 19:31

Nu är det snart dags för de små underbara att flytta hem till sina nya familjer! Tiden har gått enormt snabbt och idag är dom 7 veckor! Om en vecka är det dags för veterinärbesök & samma dag börjar några att flytta!   Här kommer veckans bilder på...

Av Aglaia´s - 23 augusti 2011 19:48

ÄNTLIGEN KOMMER DET UPP LITE NYA BILDER!!! Presenterar STOLT de 9 små underverken..                                                     ...

Ovido - Quiz & Flashcards