kennelaglaias

Alla inlägg den 20 april 2011

Av Aglaia´s - 20 april 2011 20:08

Efter mycket funderingar & ventilering med vänner/kennelkollegor bestämde jag mig för att leta en ev hane till planerad parning med Bubi i sommar.

Robbie är gammal & han har aldrig parat & det kändes som ett osäkert kort TROTS att jag verkligen älskar den hundens mentalitet & arbetsförmåga!  


Jag har under ca ett års tid haft ett väldigt gott öga & lite koll på en hane i Sverige och nu har jag gjort slag i saken & mailade ägaren...

Idag hade vi ett mycket bra & trevligt samtal & i maj ska jag & Johanna åka för att besöka denne & se hunden live, socialt & i arbete!!

Superspännande ska det bli & jag har även fått ett JA till parning!!!  


Hanen kommer att bli  KORAD SE B(IPO/BHP)CH Carlo Av Hanenken och jag/vi tror detta kommer att bli RIKTIGT härliga arbetsungar!


Må gott alla vänner & GLAD PÅSK!!

//Mari

Ovido - Quiz & Flashcards