kennelaglaias

Alla inlägg den 12 april 2011

Av Aglaia´s - 12 april 2011 22:34

Helgen tillbringades hos Lotta i Skåne och jag har verkligen NJUTIT hela helgen! Strålande solsken, underbart sällskap, hundarna har vart me & Hannes har fått två nya kompisar, Lottas tjejer Tindra & Nova.    Verkligen en helt bedårande familj och barnen har kommit så himla bra överrens!


Lördagen tillbringades i spår"skogen" med Martin och det var en lärorik dag minst sagt. Vi la hårda spår till Hanto och jag lärde mig MASSOR! Tittade även på ett spår med Zting...

Sen åkte vi ut till en massa fält och la flera spår där Colt fick ett (som gick åt skogen) och sen la Martin ett nytt till honom som gick super!

Hanto fick nöja sig med sina 3 tidigare spår och så fick jag se Zting jobba lite mer.. intressant...  

Sen blev det lite bitarbete med både Colt, Hanto, Elva & Bonna. Även Zting fick jag njuta lite av.

Lördagskvällen tillbringades hemma med Lotta & barnen o det var verkligen supermysigt!!


Söndagen spenderade vi hela fm ute i solen med barn & hundar och jag bar sen iväg på lite skyddsträning med Martin. Colt & Hanto gjorde riktigt trevliga pass och Elva kördes även hon.

En mkt givande, men kort träning.. Skulle eg ha kikat på Martins träning, men den senarelades så jag hann inte  

Hem igen till goaste Lotta & mysa ner mig i soffan med Hannes för att på måndagsmorgon bege mig hemåt...


En helt fantastisk helg på alla sätt & vis & jag har verkligen haft sådan TUR som lärt känna denna vackra människa! Som vi har skrattat & delat med oss av våra liv denna helg... skönt i hjärtat!


Nu har jag nyss kommit hem från ett skyddspass med träningsgruppen och måste säga att jag är MKT nöjd!!

Elva har idag lämnats på "löppensionatet" i Arvika hos bästa Johanna & Daniel så nu har dom fullt upp kan jag tänka mig     Vi har fått en utbytesstudent i två veckor, nämligen Jipotimas Vito, som ska vara här i två veckor. En riktig myspropp!

Nåväl, Colt gjorde ett mkt trevligt pass idag och det är så himla underbart att se denna hund växa i sig själv!

Hanto kördes igenom i IPO1 och jag måste säga att...ja, saker händer helt klart.. Måste ju skryta med att han hade kvällens tajtaste rondering haha (Jörgen & Fredrik har normalt assnygga ronderingar, men inte idag hehe så jag måste ju passa på att plocka en halv poäng) Hanto skötte sig riktigt bra och trots lite skymning och "figurantklant" så levererade han!

På vägen hem pratade jag med Martin & berättade om träningen och insåg att jag faktiskt har en hund som TROTS mattes osäkerhet & felagerande, så levererar han gång på gång! Han tar med sig saker han utsätts för i olika träningssituationer, packar ner dom i sin ryggsäck och visar att han faktiskt lägger saker på minnet! En underbar hund med en mkt trevlig egenskap!


Nu har pojkarna fått kvällsmaten serverad och jag har intagit soffan en stund med Vito. Hanto & Colt får nöja sig med sängen tills de lärt känna vår norrman  


Det var allt för denna gång!!!

Ha en fortsatt underbar vårvecka!

//M


Ovido - Quiz & Flashcards