kennelaglaias

Alla inlägg under november 2010

Av Aglaia´s - 12 november 2010 11:07

 Idag blev det bestämt att Robbie ska paras!   

Mera information om kombinationen kommer, men det är en potentiellt mycket bra arbetskull, med bra linjer som jag tror starkt på! Bilder och information kommer inom kort...


UTBILDNINGSSTART   

Har påbörat UPPFÖDARUTBILDNINGEN igen nu och vi har precis startat upp den i Karlstad! Känns toppen att det ÄNTLIGEN blev av!

Har även anmält mig och blivit antagen till en INSTRUKTÖRSUTBILDNING! Känns toppen, med både innehåll och upplägg och jag ser verkligen fram emot att bredda min kunskap ännu mera!

Innehållet på kursen är:

* Motivation

* Pedagogik

* Inlärningspsykologi

* Hundens etologi

* Hundens psykosociala utveckling

* Hunden: Varken människa eller varg

* Riktlinjer och bestämmelser kring djurskydd (spec. hund) och hundhållning

* Vardagslydnad/ relation

* Aktivering

* Klickerträning och klickeranvändning

* Tävlingslydnad

* Agility

* Person-sök

* Person-spår 

* ID-spår

* Bevakning

* Kantarellsök

* Intiativbehov och intiativaktivering

* Att driva företag (Företagsekonomi, bokföring mm)

* Att driva företag inom hund

* Personlig utveckling

* Marknadsföring

* mm


Efter avklarad utbildning kommer jag att kunna hålla utbildning inom:

* Grundlydnad

* Grundlydnad fortsättning+aktivering

* Tävlingslydnad

* Tävlingslydnad fortsättning

* Agility

* Person-spår

* Person-sök

* ID-spår

* Bevakning

* Kantarellsök

* Klickerträning (separat eller invävt i andra kurser)


Känns SUPERSPÄNNANDE!   


Avslutar med en fin bild på Hanto   Personifierad till max ..


 

Av Aglaia´s - 11 november 2010 11:10

... är det fortfarande hos oss... Febern har gett med sig, men förkylningen sitter i som berg!


Däremot har vi välkomnat SNÖN & det är så underbart vackert ute nu! Solen skiner & hundarna ÄLSKAR att vara ute & härja!


Vi har fått en oväntad tillökning i familjen oxå... katten Baileys välkomnade 3 små knyten till jordelivet häromdagen   Hon bodde hos min mamma på landet, men fick igår flytta hem till oss, så nu har hon installerat sig med sina bebbar i Hannes rum & gissa om han är nöjd!


Till helgen blir det gruppträning med massa härliga människor & hundar! Det ser jag verkligen fram emot!

Nästa helg väntas det efterlängtade träningslägret med Martin från Skåne!

OBS! FINNS NÅGRA PLATSER KVAR!


I övrigt så planerar jag för mitt fortsatta hunderi här hemma... Hanto har tagit nya HD plåtar, men det ser ut som att det blir C pga lite grunda skålar vilket gör att han inte får in 50% ... *suck* Skittråkigt, men jag har iaf en MKT bra hund att tävla med!!!!

Funderar & planerar för ev. ny boxertik i kenneln.. mer info om det kommer efter årsskiftet..


Sitter & gräver massa statistik i Robbies linjer för hans planerade parning och har gjort en sammanställning över HD/AD och det ser hittills mkt bra ut!


Ha en fortsatt skön vintervecka!!!

//Mari




Av Aglaia´s - 3 november 2010 13:58

.. här på torpet just nu...

Träningen har legat i lite vila, då jag återigen har skadat ryggen & fick ta ett besök på akuten... därtill fick jag influensan så både jag & Hannes har legat slagna sen förra veckan...


Dock så har kennelns bildekal kommit & finns nu att beställa för 50kr. Bild finns på hemsidan under "Aktuellt".


Jag kommer att påbörja Uppfödarutbildningen igen efter några års uppehåll & det känns superskoj att få lite nytt in i tankarna & dela med sig av mina!

Tack till Fia som frågade mig om jag var intresserad!


Presenterar här Hantos pappa Diego i arbete   


 


Ha en skön fortsatt Novembervecka!  

Ovido - Quiz & Flashcards