kennelaglaias

Alla inlägg den 25 november 2010

Av Aglaia´s - 25 november 2010 20:11

Idag kom Martin upp över dagen, från Skåne för att hämta sin bil & vi passade så klart på att träna lite   

Jag var inte direkt i form efter gårdagens bråk här mellan pojkarna, min rygg är riktigt illa, men tack & lov så tränar jag med lös hund så jag ville ju givetvis passa på!


På fm var jag upp till Arvika & hämtade Johanna & Nova, som skulle vara med & köra lite, sen vart de hem till stugan & fixa lite lunch till oss alla.

Martin kom strax efter kl 13 och efter lite mat i magarna begav vi oss iväg, trångt i bilen med all packning & 3 hundar, men finns de hjärterum finns de stjärterum sägs de   Vet inte vem som var nöjdast (eller jo...de gör jag) Hanto eller Martin, som trängdes i framsätet...


Väl framme på klubben körde Johanna Nova och det ser himla trevligt ut!

Hon visar verkligen hur en rottis SKA vara!! Toppen!!


Hanto jobbades i bevakning, utkallning och flykt. Vi körde lite olika ärmar på honom idag och överraskade honom med "svenskt" överfall och flykt åt höger, allt för att röra om lite i grytan idag. Han svarade bra och arbetade sig igenom uppgifterna han fick.

Det roligaste passet var när han skickades in i bevakning, där Martin tog emot honom UTAN ärm... Då blev de knas för Hanto-Fjanto... WHAT??? INGEN ÄRM??? MAMMA NÅGOT ÄR FEL HÄR!!!! Hahahaha! Vilka skratt vi hade! Han var så förvirrad! Var är mitt byte??

Där fick vi se ett praktexemplar på en hund som går i ren bytesdift och enbart bevakar bytet/ärmen och inte figuranten   

Jättekul & jättenyttig! Skapade en del tankar kring träning och intressanta samtal!


Återigen, SUPERNÖJD med träningen och ett STORT TACK MARTIN som ställde upp idag!!! Du är en pärla!


Som det ser ut nu, kommer jag & Johanna ta en skånetripp i januari för en helgs träning och sedan planeras nytt skyddsläger i Värmland (med Martin) i mars   

Planen är att göra IPO1 start sen i april så nu vet jag vad jag har att jobba med... En utmaning, men fantastiskt roligt att vi faktiskt har kommit så långt! Hanto är en hund med stor social kamplust och det syns tydligt på träningen. En hund som faktiskt har ALLT jag söker i en boxer!!!


Önskar ALLA en God fortsättning på veckan och om jag inte bloggar innan helgen....

TREVLIG FÖRSTA ADVENTHELG!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards