kennelaglaias

Alla inlägg den 29 november 2010

Av Aglaia´s - 29 november 2010 17:55

Ja, nu är vintern här för att stanna verkar det som! -12 och en massa snö samt knorrande skor på morgonpromenaden   Dags att lägga upp planeringen för fortsatt träning!


Tränings- / tävlingsgruppen ses bokade lördagar i 4H ridhuset! Ni som är intresserade av att vara med där, ta kontakt med Hannele Henriksson som är ansvarig samordnare.

I dagsläget finns det öppning för ev 2st ekipage.


Vad händer i övrigt? Här hemma planeras parning. Den nuvarande parningstiken Aska är i slutdagarna och ska i veckan bege sig hemåt. Ingen hängning än så länge, men hon har inte riktigt varit ordentligt svullen, men vi får se om det dom åstadkommit under senaste dagarna har räckt.

Till helgen ska Bubi paras och förhoppningsvis får vi valpar här i februari    Robbie har visat sig fantastisk som hane och han har en drift som inte går av för hackor! Envisare får man nog leta efter    Just nu är han relativt frustrerad och det ska bli skönt att få lite uppehåll & vila här hemma innan det är dags för Bubi.


Träningen för vintern kommer ske så gott som vanligt, fokus på lydnaden och skyddslydnaden. I januari åker vi till Martin i Skåne för att träna en helg och sedan planeras nytt skyddsläger här i mars.


I januari kommer det även att gå en lydnadshelg för den som är intresserad! Info finns på hemsidan under fliken Läger.


Ser även fram emot jullovet som sakta närmar sig! Ska bli riktigt härligt faktiskt! Men skrämmande tanke att veta att man inte kommer tillbaka till skolan förrän i mars igen! I januari går jag nämligen ut på elva veckors praktik och det ska bli helt fantastiskt spännande! Tror jag kommer få med mig massor av erfarenheter!


Nu är det dags att fixa fram lite "parningsfika" då mina vapendragare Johanna & Daniel är på inkommande snart, för sista parningskvällen!
Är så ENORMT tacksam över dessa två människor som ställt upp & ställer upp med sin tid för mig, mina hundar & alla mina äventyr jag hittar på  


Så bit ihop & ta smärtan med ett leende så hoppas vi att det även blir valpar i Orust i januari/februari!!!


Ha en fortsatt god vintervecka!

Ovido - Quiz & Flashcards