kennelaglaias

Alla inlägg den 18 november 2010

Av Aglaia´s - 18 november 2010 19:31

Igår begav jag & Johanna oss på en liten road-trip tillsammans. Första anhalt var Uddevalla & lunch med Hanna och hämta Robbie.     Alltid lika trevligt och god mat & efter lite mys där, begav vi oss vidare ut till Orust, till Sandra och tiken Aska.


Vi möttes av en FANTASTISK tik och våra förväntningar höll inte måttet på denna tjej! Helt underbar på alla sätt & vis och det kändes toppen!   

Robbie & Aska fattade tycke för varandra helt klart & trots att hon ännu inte var i höglöp, kändes det skönt att få umgås lite med matte Sandra & även Aska.


Efter lite mys där, begav vi oss vidare ut till Älvängen och på besök till Emelie & Magnus med Blaze & Daphne. Deras lilla "torp" som Emelie förklarat det som, var ett helt UNDERBART mysigt litet hus mitt ute i skogen & jag & Johanna fick en alldeles EGEN stuga att sova i!

Lite god mat i magen & massa mys me tjejerna & vi somnade sedan gott i stugan... Robbie placerade sig snabbt mellan oss i dubbelsängen & ansåg det HELT rätt   


Upp i tid i morse & rasta hundarna & sedan bjöds vi på en underbar frukost! Därefter vart det lite fotografering & Daphne har verkligen blivit en vacker ungtik!


Vidare sedan tillbaka till Orust och Sandra & Aska för att flirta lite till innan vi begav oss hem till Värmland igen.

Nu har jag landat hemma efter att ha åkt runt & hämtat barnen & lämnat Johanna hemma hos sig & så klart fikat lite   


I helgen är det träningsläger och det ska bli SÅ roligt!!!

Aska kommer upp med matte Sandra & husse Micke & vi hoppas att hon nu gått in i höglöpet så att parning blir av.

Robbie stannar hos mig några dagar och kommer att vara med & träna i helgen.


Vi ska ta lite bilder på både honom & Aska i arbetet så jag kan publicera här i bloggen sedan, dels med parningen i åtanke, men självklart även massa bilder från lägret.


Både jag & Johanna blev enormt förtjusta i Aska & vi hoppas på många valpar!! En tik kommer troligen till kennel Aglaia´s och ska ut på foder...   


Bilder från dagarnas resa kommer upp inom kort, med lite fina kort på Aska, Robbie, Blaze & Daphne...

Hanto fastnade inte på några bilder dessa dagar, men det kompenserar vi upp genom att fota träningen ihelgen   


//Mari

Ovido - Quiz & Flashcards