kennelaglaias

Alla inlägg den 31 januari 2011

Av Aglaia´s - 31 januari 2011 21:40

.. för året är i full gång...

Inte bara hundplanering utan även livsplanering just nu!


Skolan har känts helt ok, fram till det var dags för praktik.. att kombinera ensamlivet med barn samt stora intresset och innehavet av hundar med att jobba 14timmars pass och bara vara hemma för att vända, känns plötsligt inte alls som en bra idé... Jag mår inte bra när jag måste vara ifrån Hannes så länge, ALLTID vara beroende av barn- och hundvakt.. för vad?? Praktik?? Jobb?? Men det är ju inte SÅ jag vill leva mitt liv!

Så nu har jag drastiskt tagit tag i det & värderar om saker i livet och planerar utefter mitt liv som jag VILL ha och ser om jag kan få det att gå bättre ihop   


Hundarna då.. Ja, träningen har gått på som vanligt... Hanto slipas vidare.. Elva är just nu halt (tillväxtzoner?) och tränas sparsamt inomhus, får bara korta kisspromenader och INGEN lek.. hur kul e de på en skala när man e en liten tjej full bus!!??   Hon är INTE så rolig kan jag lova, men ganska söt iallafall haha

Colt har jag nu planerat framtiden för och det blir inom svenskbrukset med inriktning på skyddet! Superkul och en riktig utmaning att lära sig lite nya saker, men det ska bli jätteroligt! Tror dessutom att han passar riktigt bra för det   


 


Så nu blir det att läsa på lite bruksregler igen och planera lite upplägg.. men detta med figurant e ju ALLT annat än lätt! Kan verkligen ge mig gråa hår!!

Som tur är kommer ju Martin upp i mars och han har ju kunskap & erfarenhet inom IPO & svenskskyddet så då ska jag passa på att fylla min kunskapsbank till bredden   


Så det händer en del på fronten och jag ser fram emot VÅR & spårträning just nu med hundarna! Trött på snö & åter snö...

Men nu går vi in i februari månad, så vi närmar oss   


Må gott!!

Ovido - Quiz & Flashcards