kennelaglaias

Alla inlägg den 6 januari 2011

Av Aglaia´s - 6 januari 2011 20:35

Dagarna går fort & snart har redan halva januari gått!

Här ägnas jullovet till hundträning hundträning & mera hundträning   


Vad händer här då?

Det enda tråkiga beskedet jag fått är att Micke & Hanna bestämt sig för att inte ha kvar Robbie pga tidsbrist & barnen som tar mkt tid. Robbie behöver sin träning & trots nästan 5 underbara år som dom haft honom, har dom nu beslutat att dom inte orkar längre...

Jag fick lite lätt panik, hur ska jag hitta någon som vill träna & tävla?? Jag tänkte att mamma kunde ta honom så kunde jag träna & tävla honom själv, men så fick jag ett mail... Ett mkt intressant mail.. Det visade sig vara en bekant till Johanna på Rottkaisers kennel & efter lite mail & telesamtal & bra rekommendationer beslöt vi oss för att testa! Så på lördag kommer Robbie åter att bli värmlänning & husera i Arvikatrakterna   

Elaine har hållt på med hund hela livet & tävlat högt inom både lydnadsklasser & bruks samt ställt ut massor och ville nu ha en ny träningskompis då suget på tävlingar kommit tillbaka efter några år utan hund! Kunde ju inte bli bättre! Inte nog med att Robbie återigen kommer att visas upp på banan, han finns nära igen!

Tror detta kommer bli kanon!


Till Micke & Hanna vill jag bara säga BÄTTRE MÄNNISKOR får man leta efter! Ni har gjort ett FANTASTISKT jobb med Robbie & behandlat honom prickfritt under alla år!! Jag HOPPAS att Ni åter får suget efter hund då Ni besitter en fantastisk kunskap & verkligen KAN! STORT TACK!!


Här hemma då, ja här tränas de på för fullt!

Hanto slipas för lydnadsklass 1 och IPO1 start, i kalenderna har tävlingsdatum antecknats och vi får se när vi kliver ut på banan.


Elva har smått påbörjat lydnadsträningen & vi börjar lära känna varandra lite mera... I februari är det utställningsdebut så även lite ringträning sysslar vi med nu.


Colt har utvecklats OTROLIGT mkt på sista veckan! Jag har tränat med Anna på ProSport och fått fantastisk hjälp & helt plötsligt har jag en helt suverän hund! Träningen går verkligen framåt och jag längtar efter att få börja momentträna med honom inför tävlingar!

Även han ska debutera i utställningsringen, mest på skoj, men även för den sociala träningen. Ska bli jättekul!!


Nu laddas det för LYDNADSHELGEN med Jimmy och om en vecka är det dags! Ska bli jätteroligt och vi är 10 ekipage som kommer hålla honom sysselsatt i två dagar!


Nu blir det att mysa ner i soffan efter lite kvällsträning i snöyran!

Må gott alla vänner!

Ovido - Quiz & Flashcards