kennelaglaias

Alla inlägg den 11 januari 2011

Av Aglaia´s - 11 januari 2011 17:27

Robbie har nu bott hos Elaine sen i lördags & dom har redan kommit igång lite smått med träningen.

Igår var jag i Arvika & tillsammans med Johanna & Elaine gick vi igenom lite moment & regler och satte ihop en liten planering för Robbies 2011   


Det som kommer att ske är att Elaine kommer starta honom i LKl2 och under tiden träna för LKl3, samt göra start i lägreklass spår.

Jag kommer i vår att göra BH med honom och senare även en IPO1 start.

Anledningen att vi valde att dela på det, är dels att Elaine är helt ny inom IPO´t och det är mkt att sätta sig in i och dels pga att jag har tränat IPO´t ett tag samt har även kört igenom Robbie i skyddet och vet hur han fungerar   & vi funkar tillsammans


Så inte nog med att jag ska tävla de monster jag har hemma, så ska jag även köra honom *ler* Fördelen e ju att Elaine kommer träna honom och han är relativt "klar" så det är inte så jättemkt extra jobb.. sen ÄR det ju roligt att komma ut & visa upp killen oxå!!


Nu är det bara tre dagar kvar till lydnadslägret och det ska bli superroligt!!


Sen ringde Martin S idag och vi pratade igenom lite framtidsplaner. Som det ser ut nu kommer han tillbaka till Värmland i april för ett tre-dagars läger denna gång innehållande skydd och spår!

Jätteroligt & jag ser redan fram emot den helgen! Vi pratade generellt om träningen, ekipagen som var med sist, samt spårträning och jag tror det kan bli RIKTIGT roligt!

DU ÄR VÄLKOMMEN & EFTERLÄNGTAD MARTIN   


Återkommer under helgen, eller efter helgen med bilder & rapporter från lägret!

Ovido - Quiz & Flashcards