kennelaglaias

Alla inlägg den 7 februari 2011

Av Aglaia´s - 7 februari 2011 18:29

Jepp, nu har jag kommit med en grupp engagerade människor & har nu sista dagarna tränat en hel del med pojkarna och lagt upp lite strategi för dem båda!

En underbart härlig grupp, där alla har målet att tävla och där uppbyggnaden av träningspassen passar mig väldigt bra!


Hanto körs nu in igen i skyddsträningen och vi fortsätter jobba vidare med honom mentalt (konditionen) samt att höja honom liiite mera. Det syns redan förändringar i honom som jag gillar och nu börjar jag känna igen hans engagemang!


Colt har jag ju varit inne på att köra i svensket, men nu har jag lagt honom i en utvärderingsperiod, där han kommer att börja köras lite i bitarbetet och jag kommer senare att välja inriktingen med honom, när han blivit lite mera varm i kläderna. Han jobbar på fint och har börjat komma på att det är ganska kul   


Är superglad över att jag fick denna chans, kunde inte ha kommit mera lägligt och de två figuranterna, Fredrik & Jörgen jobbar på ett mkt trevligt sätt! Jörgen är den som kör Hanto och Fredrik Colt. Ett bra upplägg som jag känner mig trygg & bekväm med!


Bonna har nu entrat flocken och det utan större problem! Hon visar småpluttarna i familjen vem som bestämmer och hon är jättetrevlig att ha att göra med och verkligen rättvis i sitt beteende gentemot de små!

Hon är jätteglad & pigg & verkar ha funnit sig hemma utan större problem!


Önskar Er alla en fortsatt härlig vecka!

Ovido - Quiz & Flashcards