kennelaglaias

Alla inlägg den 16 december 2010

Av Aglaia´s - 16 december 2010 13:43

Ja nu har jag inlett JULLOV!! Snacka om lyx!!   Efter lovet följer praktik och det innebär att jag inte är tillbaka i skolan förrän i mittan av mars igen,vilket känns både roligt & skrämmande...


Igår skulle Iza ha blivit 12 år... Det har gått 2 månader sedan hon somnade in & jag saknar henne varje dag & tänker på henne ofta.. Hon kommer alltid att leva kvar i mitt hjärta, min älskade tant   


Hundträningen har legat på hemmanivå sista veckorna pga många hundar hemma, parningar & löp och det har mest blivit massa slussande med hundar hit & dit, men nu är vi tillbaka på banan igen.

Elva tränas sparsamt, testar av henne lite ännu och låter henne landa i familjen.

Hanto & Colt har mest fått vardagslydnadstränng & det är nästan skamligt hur mkt man missar i den biten när man har fokus på tävlingar!!


Har haft en liten strid med mig själv ang Colt och har nu iaf kommit fram till vad som ska göras.. Har pratat med min stöttepelare i livet (Johanna) och kommit fram till att jag ska använda Colt till att utveckla mig själv som förare..

Jag vet att mkt florerat kring honom och mig därav skriver jag ut det i klartext så det inte blir missförstånd..

Hans könsmognad / spökålder fick fram beteenden som jag INTE gillar och jag bara kände BLÄ inför hela situationen. Jag har barn & lever ett socialt liv, det bara MÅSTE fungera... Detta i kombination med allt annat som hände hemma, gjorde att jag bara la av, all energi försvann..

Nu har jag börjat hitta åter till min balans inom mig, fått perspektiv på saker & ting och insettatt jag vill JOBBA på att förändra mig själv, utan förändring blir det ingen utveckling!

Så jag ska nu under jullovet återuppta träningen med Colt (vilket jag redan påbörjat) och jobba med att förändra mitt sätt att tänka & mitt sätt att träna! Det kommer bli en utmaning, jag vet inte om jag kommer att lyckas, men jag har bestämt mig för att det är detta jag vill..'

Jag körde fast pga stressen, mitt tänk stannade upp & jag såg bara negativa saker.. Nu har jag arbetat med det sista veckan & det känns BRA att ha kommit fram till en plan och ett upplägg   


Sist men inte minst, vill jag önska Er ALLA en UNDERBAR jul & ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!!

Va rädda om varandra & Era fyrbenta vänner!

//M


Ovido - Quiz & Flashcards